een van de laatste dagen in canada

17 augustus 2015 - Field, Canada

14 aug

Vanmorgen heerlijk in de zon gegeten en daarna naar de Wapta falls gereden, bleek eerst een 2 km offroad te zijn ( mag eigelijk niet echt met camper ,maar ja rustig gereden en goed gegaan). en vanuit parkeerplek nog een wandeling van 2.4 km enkele route... het hield gelukkig op met regenen toen we uitstapte. We hadden die nacht namelijk heftige regen en onweer gehad voor t eerst. Het was geen hele steile klim maar toch best pittig.

De watervallen waren zeker niet hoog maar zo breed en wat een geweld gaf t weer aan, t water. Mooi genoeg en zeker de wandeling waard, zei Zoë zelf, hahahh.

Toen was t de beurt aan Emerald lake, zo licht groen / blauw met een soort van steiger en theehuisje, er werd er die dag zelf getrouwd. Het weer werd daar gelukkig iets beter, zelfs de zon kwam door... S avonds lekker buiten gegeten met uitzicht op bergen met zelfs nog sneeuw...wauw. op tijd ons bedje in gegaan want ja , we willen nog optimaal genieten van de dagen.

15 aug:

Vanmorgen opgestaan met regen en veel mist... maar ja er staat genoeg op ons programma, weer of geen weer. Echt super stijl omhoog gereden met de camper naar de Takkakaw falls, een van de hoogste van Canada. En ook al was de rit best heftig, we genoten zo van de falls, een lawaai niet normaal.

Daarna Lake louise, dat zou de mooiste van Canada moeten zijn, het was uiteraard super mooi maar ook toeristisch, de bussen kwamen maar op en aan,vooral met chinezen,  het regende ook wel heel erg dus is zo n meer /lake ook anders.

Maar ja Moraine lake is hierna aan de beurt en toen we daar aankwamen en de klim naar boven hadden gemaakt vielen al onze monden open!!!!!

Dit is onze NR 1 qua Lake s in Canada, maar beoordeel de foto s maar zelf.... en er is niks gefotoshopt! WAUW

16 aug,

Nou het zat ons niet mee, we wilde die dag zo graag in de helikopter maar het weer was ronduit bagger, balen. Bij de heli geïnformeerd , maar hun hadden de reserveringen voor die dag allemaal afgezegd... en t uitzicht later op de dag was ook niet best. Toen maar besloten om naar Banff te rijden en daar de gondel naar boven te pakken ( op de top van Sulphurmountain word vaak  äll you need is love opgenomen} . Daar boven bleek de hele berg in de mist te liggen,,,,,tja zit ons ff niet mee..

Maar na een uur rong gelopen en "geklommen"te hebben werd t beetje bij beetje beter, de lunch in t restaurant op de top was super en t uitzicht werd zo veel beter, niet de hele tijd maar t was fantastisch. Daarna nog Lake Minnewanka gedaan, lag op de route naar campground maar door t weer was t niet zoals we hoopte maar ja na Lake Moraine kan niks mooier zijn, hahaha

Eind van de dag toch nog naar helikopter bedrijf gegaan en ons vermoedde dat t echt niet kon werd bevestigd....Echt onze stemming werd er niet beter op , dit was zo n mooie afsluiting van de rocky s geweest.....

1. Annette Verhaaff:
    18 augustus 2015
    Wow, wat prachtig allemaal! Juist erg mooi op de foto's die bergen en meren in de mist. Toch nog een voordeeltje van het minder mooie weer. Jammer dat die helikopter vlucht niet doorging, maar bedenk eens wat jullie wel allemaal gedaan hebben en dat in één reis. Fantastisch toch.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen in Canada.
    Liefs en groetjes.
  2. Mandy terhaerdt:
    19 augustus 2015
    Hallo fam.visser.
    Geniet nog de laatste dag in Canada,een hele goede reis.
    Groetjes fam. Terhaerdt