Vancouver

12 augustus 2015 - Sicamous, Canada

09 augustus Vandaag drukke dag met Capilano Suspension Bridge, de Cleveland dam en Grouse Mountain. Gisteren al besloten om toch maar met de camper te gaan (24 km en 25 min.) dan met het OV (90 min. enkele reis) nu hebben we ook alles bij de hand en besloten op het parkeerterrein te gaan ontbijten ha ha .. zijn we lekker op tijd voor iedereen er is en hebben we plek met onze RV... volgens de gegevens op internet maar 2 of 3 plekken beschikbaar. Na het opruimen naar de ingang toe gelopen en we zijn de 1e ha ha... hoe cool... als 1e op de brug waar normaal minimaal 30 tot 40 mensen op lopen..... daarna prachtig door de bossen gelopen en de cliffwalk ook meegenomen, wat prachtig aangelegd.. je weet niet waar je moet kijken. rond 11:00 uur zijn we hier klaar en rijden we verder naar de Cleveland Dam,(10 minuten rijden) Wel prachtig uitzicht maar helaas maar piepklein straaltje. Weer de camper ingestapt en doorgereden naar Grouse Mountain, hier met de gondel omhoog (kunnen er max 100 in ha ha) dus lekker dicht op elkaar. Boven aangekomen steeds de twijfel vestje aan of uit.. Boven is veel te zien en als 1e lopen we naar de lumberjack show.. (echt superleuk gedaan) hierna  verder naar boven gelopen en toen zagen we onze 2 eerste echte grizzly beren wow wow wat een beesten... prachtig !!! onze tickets geven ook recht op toegang tot de Eye of the Wind (windmolen bovenop de berg)  hier kunnen we met een open stoeltjes lift naar toe en dit is al een hele belevenis het uitzicht wordt met de seconde mooier, boven aangekomen nog een stukje lopen naar de Windmolen waar we met een lift naar de top gaan (65m)  wat je hier ziet is onwerkelijk en zeker het mooie weer helpt mee... TOP....op de weg naar naar de grote gondel terug naar beneden nog aangeschoven bij de mooie vogelshow en hierna de gondel naar beneden gepakt. Even overleggen wat we gaan doen en het volgende plan is rijden over lion Gates bridge (welke start bij het Stanley park) en dan proberen de camper kwijt te raken en fietsen te gaan huren om in Stanley Park rond te rijden, Zo gezegd zo gedaan en gelukkig snel een moi plekje gevonden en fietsen gehuurd. Wat normaal zo gewoon lijkt, is hier geweldig lekker met zijn vieren rond het park gereden (10-11 km) echt super leuk om te doen.. (Zoe zat met een stang aan Danielle vast) dus die kon ook lekker mee trappen.. Hierna terug naar de camping en rond 21:00 uur ( ha ha ha ) nog boodschappen gedaan onderweg en hierna op de camping nog om 21:45 uur!!! nog broodje hamburger gemaakt.. (we hadden immers nog niet echt avond gegeten) Al met a een super geslaagde dag.

10 augustus. Vandaag is er eentje jarig en dat is Daan. Danielle weggestuurd om te gaan douchen en hierna de slingers opgehangen en ontbijtje gemaakt. Hierna rond 10 uur weggereden op weg naar Hope en onderweg zoeken we de Bridal Feil Falls, Deze gevonden en daar op de parkeerplaats koffie met taart gegeten en gedronken. Hierna naar de Watervallen gelopen en deze kun je echt van heel dicht bij bewonderen en er bijna onderstaan. Nog klein stukje hierna doorgereden naar Hope (hier is de film Rambo "First Blood" opgenomen)  Het is hier prachtig weer en besloten bij het dichtbij gelegen kakakaw lake te gaan zwemmen. Na het zwemmen doorgereden naar de Othello tunnels en Canyon (bekend uit een stukje film)  het stukje kunnen herkennen en ook de 1e zalmen gezien... flinke joekels... tussen de tunnels is het steeds een stukje open en zie je weer een ander deel van de canyon... geen woorden voor zo mooi.... de stenen zijn wederom helemaal door het water uitgeslepen. Uiteraard na het eten ijs gegeten welke Daan heeft uitgezocht. Weer een prachtige dag voorbij.

11 augustus Vanmorgen redelijk vroeg opgestaan nadat we gisteravond nog wat regen en onweer hebben gehad. Eerst even wezen tanken (minimaal 15 minuten ha ha) waarna we zijn begonnen aan onze rit van Hope naar Osoyoos.. (bijna 300 km) onderweg prachtige wegen en uitzichten..door het plaatsje Keremeos gereden en hier lekker fruit gekocht voor bijna niets en zo vers als het maar kan langs de kant van de weg in 1 van de vele kramen..Hier nog koffie gedronken met een door hun gemaakte Abrikozen Pie... MMM heerlijk.. Aangekomen op de camping in Osoyoos voor de 1e keer een andere plek gekregen dan aangegeven in de reservering maar ja... achteraf een prima plekje welke lekker rustig ligt en uitzicht geeft op de wijngaard. Aangekomen lekker wezen zwemmen in het meer en genoten van het lekkere warme weer. 's avonds lekker gegeten en gezellig een spelletje gedaan. Uiteraard als afsluiting nog het laatste stukje taart wat over was van gisteren. Morgen staat de rit naar Sicamous voor de boeg door Summerland en Peachland.

1. Louise:
    13 augustus 2015
    Wauw, wat heerlijk wakker worden met dit reisverslag en foto's. Fijn dat je verjaardag zo heerlijk is geweest Danielle. Weer eens wat anders dan visite in de tuin!!! Prachtige foto's, die close up van de beer is geweldig. De natuur is overweldigend! Geniet de komende dagen want het einde van jullie reis is in zicht. Al willen jullie dit vast nog niet horen. Dikke kus van Ron, Louise en de doggies. En natuurlijk van Niek die op Ibiza aan het genieten is.
  2. Harry en willie:
    13 augustus 2015
    Effe korte reactie van opa en oma wat moeten we nog zeggen alles is zo mooi en jullie genieten volop van deze reis en super foto's van Daan kus en dikke knuffel van ons een extra voor de girls xxxxxxxxxx
  3. Jan en Carla:
    13 augustus 2015
    Sjonge, sjonge, sjonge, wat een belevenis moet dit zijn om dit allemaal met je eigen ogen te zien. Geweldig, in 1 woord fantastisch. Dit vergeten jullie nooit meer. Het is ieder keer als er weer een verhaal en foto's zijn geplaatst een feestje voor ons om te lezen en te kijken en zo fijn voor jullie ! Geniet vooral, ik blijf het zeggen. Een extra dikke knuffel voor allemaal.......................!
  4. Gre otten:
    13 augustus 2015
    In een woord geweldig , ik heb er geen ander woord voor !!!