Vancouver Island vervolg

8 augustus 2015 - Vancouver, Canada

05 augustus.. vandaag lekker rustig aan maar 130 km voor de boeg en besloten heerlijk rustig de kustweg te pakken i.p.v. de snelweg naar Nanaimo (Camping Living Forest) op de kustweg onderweg hierop getrakteerd op 7 herten die weg overstaken op verschillende plekken...WOW...onderweg nog lekkere broodjes en flesje wijn en paar biertjes gekocht.. Heerlijk geluncht op de camping en rustig aan gedaan verder niets ondernomen, 's avonds nog rondje langs het water gelopen en hele bak bramen geplukt. Was wel lachen op de weg terug was het vloed geworden en moesten we een stukje door het water lopen wat daarvoor nog droog was echt geweldig... (niet voor Zoë)  zij dacht dat we niet meer terug konden... ha ha. dus zij bij mij (Mischa)op de rug en ik schoenen uit ... hierna lekker gaan slapen (morgen wacht rit naar Victoria)

06 augustus...vanmorgen lekker ontbeten en besloten op de weg naar Victoria door Chenamius (muurschilderingen) en Duncan (80 totempalen) eest de Butchart Gardens maar mee te nemen, deze liggen ongeveer 25 kilometer voor Victoria en hier komen we toch langs, 1 woord PRACHTIG... zeker het geld waard....(72 CAD met ons 4en...)  hierna doorgereden naar onze camping in de West Bay Marina haven van Victoria...ook weer een geweldige keus... op en top genieten om aan het water te staan en de watervliegtuigen over je hoofd aan te zien komen vliegen om te landen en ook uit de haven zien vertrekken. Maar besloten om niet meer naar het centrum te gaan maar wel lekkere wandeling te maken langs het water richting het centrum... (mooi aangelegd looppad langs de zee) halverwege omgedraaid en daarna lekker gaan slapen)..

07 augustus... Vandaag de camper lekker laten staan en vanmorgen met de bus naar het centrum gegaan, uitgestapt in het centrum en daarna heerlijk rondgelopen in het centrum van Victoria wat grotendeels aan het water ligt. Echt heerlijk om hier rond te kijken en het weer werkt super mee!!! ondertussen komen we langs de Fisherman's Warf (allemaal leuke huisjes en eettentjes aan het water) en hier koffie gehaald en we werden getrakteerd op een paar zeeotters en zeehonden op een meter afstand..  voor de kids natuurlijk geweldig....!!

Rond het middaguur lekker ergens een warm broodje gehaald en heerlijk in het zonnetje opgegeten....nog even door China Town gelopen maar dit stelde niet veel voor helaas. hierna teruggelopen en na veel wikken wegen toch maar de koets rit gedaan (55 CAD voor 15 min)   maar ja ... het was een leuke ervaring voor een keer... hierna de kleine boot ferry ( ongeveer max 10 personen) genomen terug naar onze camping, heerlijk in het zonnetje aan het water gegeten en nog lekker samen gekletst en gedoucht..

08 augustus. Vandaag de overtocht terug naar het vaste land richting Vancouver. vanmorgen vroeg vertrokken (07:50) we moeten namelijk de boot halen van 10:00 uur en vanaf 1 uur van te voren kun je inchecken voor de reservering, (we weten niet precies hoe lang we erover doen omdat we een stuk door het centrum moeten) gelukkig blijkt het super snel te gaan en en zijn we al rond 08:30 bij de haven en kunnen we zelfs mee met de boot van 09:00 uur... ha ha top...!!! stipt om half elf rijden we van de boot af en vervolgen we onze weg naar de camping in het centrum van Vancouver. rond 12:00 uur komen we aan en besluiten om vandaag maar naar het aquarium in Stanley park te gaan en meteen  de stad te verkennen. Bij de receptie van de camping zijn kaartjes voor het openbaar vervoer te koop en zijn voor Skytrain en bus te gebruiken ideaal dus.. daar aangekomen uiteraard weer flink prijzig maar we zijn er nu toch, genoten  van de shows en de prachtige vissen en andere dieren..hierna lekker frietjes gegeten en teruggegaan naar het centrum. Hier langs Canada Place de Stoomklok en China Town gelopen en daarna teruggegaan naar de camping......

1. Annette Verhaaff:
    9 augustus 2015
    He wat vervelend toch allemaal (haha).
    Was benieuwd naar jullie ervaringen op Vancouver Island omdat dat ook nog op ons programma staat.
    Genieten jullie maar lekker verder.
    Liefs en groetjes.
  2. Louise:
    9 augustus 2015
    Weer een heerlijk reisverslag, alsof we er toch een beetje bij zijn! Jullie dagen zijn goed gevuld, mooie afwisseling van ontspannen en dingen doen. En nog heel wat dagen te gaan........veel plezier!
    XXX
  3. Gea:
    9 augustus 2015
    Nog steeds opwindend alles. Moet erg heerlijk zijn dit alles mee te maken. Nog veel plezier gewenst in Vancouver. Daniëlle een extra fijne dag toegewenst: van harte gefeliciteerd !!!
  4. René:
    Hallo.
    Gefeliciteerd met je verjaardag Daniëlle.
    Leuk om de verhalen te lezen. Geniet nog even van jullie reis.

Groet René
  5. Joke janssn:
    10 augustus 2015
    hallo danielle gefeliciteerd met je verjaardag maak er een fijne dag van ,,,,alles gelezen van jullie reis verslagen
  6. Harry en willie:
    10 augustus 2015
    Ja we hebben elkaar vanochtend al gesproken en de felicitaties over gebracht maar hoop toch dat jullie een leuke dag hebben je bent niet altijd in Canada om je verjaardag te vieren kus en dikke knuffel van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx