Zipline avontuur van Amy

31 juli 2015 - Whistler, Canada

hoi Amy hier

Vandaag zijn we wezen ziplinen in Whistler.

Het begon vanochtend in Lillooet, daar zijn we weg gereden richting Whistler de weg was een hele irritante weg vol met bobbels en kuilen. Gisteren vertelde onze buren dat we over deze 140 km minimaal 2 tot 3 uur zouden doen en wij dachten dat we dit verkeerd verstaan hadden en halverwege raakte mama gestrest over dat we misschien te laat waren en of het wel door ging het was namelijk een weg met flinke afdalingen en beklimmingen en achteraf maar goed dat we rond 07:45 zijn vertrokken. Eenmaal daar aan gekomen (tegen 11 uur) bleek dat we juist te vroeg waren in plaats van te laat.

het Ziptrekken was super gaaf en zo cool wij hebben de bear tour gedaan, dat houdt in dat je 5 keer mag ziplinen op verschillende hoogtes. We gingen met meerdere mensen en een soort gids die onderweg dingen over de natuur van daar vertelde. Er waren bomen die gewoon bewogen, en aan die bomen zaten van die rare slierten die goed zijn tegen brandplekken en je kan er thee van maken en eventueel eten als je verdwaald bent.

Bij het ziptekken deed ik elke keer mijn handen los, dat was zo zo zo gaaf en bij eentje ging ik al allereerste naar beneden dat was ook nog eens de hoogste!!! Zoë mocht zelfs 3 van de 5 keer alleen en ook zij vond het geweldig.

Daarna zijn we met de peak to peak naar boven gegaan, we moesten over stappen want dan gingen we van de ene top van de berg naar de andere top van de berg. boven stonden de olympische ringen van de winterspelen, want in 2010 zijn de winterspelen in Vancouver gehouden, In de gondel konden we ook de bobslee baan super goed zien.

Nadat we weer terug op de grond waren zijn we meteen naar onze camper gegaan het was namelijk al rond 16:30 uur en we moesten nog ongeveer 45 km rijden naar de camping Eagle Vista in Squamish. Onderweg kwamen we nog langs de brandywine falls en we wilden deze niet missen. Toch maar even uitgestapt en gaan kijken, wederom prachtig en zeker de moeite waard. Bij het aankomen op de camping een mooi plaatsje vlakbij de speeltuin. (mooi voor zoë)

Hierna nog even gegeten en lekker gedoucht. Morgen wacht ons de overtocht naar Vancouver Island....Spannend..

1. Harry en willie:
    2 augustus 2015
    Goede morgen dank voor het mooie verhaal jullie zijn net journalisten elk verhaal is prachtig en zie jullie genieten zal straks wel saai zijn als je weer thuis bent geen kampvuur,wilde dieren, en alle andere dingen te veel om op te noemen we houden contact misschien vandaag eff op Skype kus van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Annette Verhaaff:
    2 augustus 2015
    Hoi Amy, wat ben je goed in het beschrijven van jullie belevenissen! Wat gaaf lijkt me dat ziplinen, dat hebben jullie toch maar weer mooi gedaan. Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Geniet maar weer verder groetjes voor jullie allemaal.
  3. Jan en Carla:
    2 augustus 2015
    Wat super geweldig en wat een mooi verhaal, Amy. Jij kan dat inderdaad verschrikkelijk goed. Dank je wel dat je het met ons wilde delen. Wij genieten nu ook en dat komt door jullie prachtige verhalen. We wachten alweer vol spanning op jullie volgende avontuur. Dikke knuffffff en de groetjes aan allemaal.
  4. Gre otten:
    2 augustus 2015
    Wat kan jij goed reisverhalen vertellen , ik vind het geweldig om te lezen , en je vader is er ook goed in , hoor !
  5. Sandra:
    2 augustus 2015
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. We genieten met jullie mee. De Wi-Fi is hier niet altijd goed, maar als we dan Wi-Fi hebben heb ik gelijk meerdere verhalen te lezen.. :-) Veel plezier en we kijken uit naar jullie nieuwe belevenissen! xx
  6. Danielle visser:
    5 augustus 2015
    Dankjewel voor jullie mooie reacties, binnenkort schrijf ik weer een verhaal.

dikke kus Amy